Мета проекту «Розбираємо
Інтернет» - підвищення цифрової компетентності учнів загальноосвітніх
навчальних закладів. Для школярів розроблена навчальна частина проекту, яка
складається з 4 -х модулів. Для вчителів пропонується методичний посібник і
практикум для проведення занять. Інтерактивна частина включає в себе гру і
тестування, які допоможуть оцінити рівень підготовки учня. Гарним стимулом до
навчання за допомогою програми є те, що при успішному проходженні тестування
учень нагороджується спеціальним сертифікатом Google. На сайті проекту вчителі та учні мають можливість користуватись
бібліотекою додаткових матеріалів – це добірка
тематичних посилань на корисні Інтернет ресурси.
Отже, сайт допоможе дізнатись і учням і вчителям, як за допомогою
Інтернету отримувати доступ до знань, знаходити потрібну інформацію, критично
оцінювати контент, створювати власні Інтернет - проекти, і просто спілкуватися,
дотримуючись простих правил безпеки.
Зміст посібника розбито на
чотири модулі:
Модуль 1. Технічні аспекти.
Розповідає про безпеку особистих даних і захисту від шахрайства в Інтернет.
Основна частина модуля розглядає технічні питання: Браузер, Безпека
підключення, Паролі, Захист комп'ютера від вірусів, Конфіденційність, Захист
від розкрадання особистих даних.
Модуль 2. Інформація в Інтернеті. Присвячений пошуку
інформації в Інтернеті, питань надійності інформації та авторського права.
З розділу «Організація
контенту в Мережі» ви зрозумієте, що
всі сайти для зручності діляться за функціональною ознакою на Інформаційні
сайти, Он-лайн сервіси, Сайти електронної комерції, Інтернет -представництва.
Також ви зрозумієте, що таке Веб 1.0 і Веб 2.0.
Розділ «Як шукати інформацію» дає
відповіді на питання: як знайти в Інтернеті точну фразу або слово, як знайти точну цитату, як виключити зайві
слова з пошуку, як знайти будь-які з кількох слів, як шукати слова в межах
одного речення, як перетворити одиниці виміру, як дізнатися значення слів, як
скористатися калькулятором в пошуку Google?
Далі ви дізнаєтеся , як ,
подорожуючи по Інтернету , захистити себе від негативного контенту, куди і як
повідомити про неприйнятний Інтернет -
контент. Зокрема, що робити при виявленні неприпустимого контенту в
Google+ , YouTube , Blogger.
Важливим розділом є «Авторське
право в Інтернеті». Тут ви отримаєте уявлення про те , що таке авторське право,
як поскаржитися на порушення авторських прав на YouTube, а також про те, що
авторські права не поширюються на ідеї, методи, процеси, способи вирішення технічних,
організаційних чи інших завдань, відкриття, факти , мови програмування .
Модуль 3. Спілкування в
Інтернеті. Містить важливі відомості про цифрову репутацію в Мережі. Ви
ознайомитесь із правилами, що не потрібно робити при створенні віртуального
образу в Інтернеті. Також, спілкуючись в Мережі, потрібно дотримуватися Кодексу
етичної поведінки. Знайомства в Інтернеті несуть в собі потенційні небезпеки і
вам потрібно знати, що робити, щоб їх запобігти та як протидіяти агресії в Інтернеті, як бути відповідальним за свої
вчинки в Інтернеті.
Модуль 4. Цифрове споживання.
Головний зміст модуля - прості
правила, яких потрібно дотримуватись при здійсненні покупок он-лайн. Ви будете
знати, що таке фітинг, що потрібно робити, якщо ти став жертвою Інтернет -
шахрайства, які психологічні прийоми використовують Інтернет-шахраї, як
реагувати на фішингові повідомлення. Ви зрозумієте у чому криється потенційна
небезпека Інтернет-реклами для користувача та яких правил потрібно
дотримуватися купуючи товари в Інтернеті. Ви вивчите основні правила, які допоможуть уникнути того, щоб ваше захоплення
он - лайновими іграми не перетворилося на залежність і не стало інструментом
маніпулювання вами.
Всі чотири модулі Інтернет -
підручника «Розбираємо Інтернет» доступні он – лайн, а також є можливість
завантажити зміст модулів на свій комп’ютер у форматі PDF.
Я впевнена, що Інтернет –
посібник зацікавить школярів та їх вчителів, батьків та багатьох користувачів
Інтернет.
Комментариев нет:
Отправить комментарий